Familjen L är åter i Solna efter en underbar semster hos barnens farföräldrar i Ängelholm. Vi saknar redan att;
* bada i gammelmosters pool
* åka karusell och gå på skattjakt i Hembygdsparken
* bada iden varma sanden på Hunnabadet
* bada från bryggan på Sven Jons udde
* bada från bryggan vid Klitterhus
* dricka öl på Klitterhus terass
* dejta på Bunkerns uteservering medan farföräldrarna passar
* åka Laxen II och spana krokodiler
* se Pettsson och Findus på Hembygdsparkens stora scen
* grilla oxfile i farföräldrarnas trädgård
* äta kycklingpasta
för att bara nämna något...