På fredag fyller Leo fyra år. Det har han längtat efter rätt så länge. Faktum är att han började tjata om det redan i april. Någon gång i början av augusti råkade vi säga att han fyller år på en fredag. Sedan har han toktjatat varje fredag att han fyller år. Leo har stenkoll på veckodagarna, men datum har han inte fattat ännu.
Lösningen blev att inhandla en bakpotatis och tandpetare. (tips från mormor) I början av september satte vi dit en tandpetare för varje dag som var kvar. Sedan har vi haft som ritual att varje kväll ta bort en tandpetare. Och snart är det äntligen dags...
Topp 3 på önskelistan:
En egen hårborste. (så han slipper sno mammas)
En ficklampa (och den ska kunna lysa åsså)
En egen sax
På söndag ska han ha sitt första riktiga kalas också. Bevare oss väl.