lördag 11 september 2010

Rutiner

Som småbarnsförälder är det lätt att falla in i ett antal mer eller mindre fasta rutiner. Dels för att du snart märker vad som fungerar bäst för att få vardagen att gå ihop (läst minimerar konflikter) och dels för att barnen gillar stabilitet (läs minimerar konflikter).

En bra rutin som alla trivs med gjorde vi imorse, lördags-bulle-promenaden. På med kläder på båda ungarna och sedan en rask promenad upp till Råsunda Hembageri, tar ca 10 min från där vi bor. Där köper vi bröd direkt från ugnen; antingen en Tott-limpa eller ett valnöts-bröd. Alltid några valnöts-bullar.

Då vi gjort så här i flera år är vi sedan länge mer än bekanta med personalen och alla tittar ut från bageri-delen av lokalen för hälsa glatt, undra hur det är med oss och kommentera vad Emma växt och att hon bara blir sötare för varje gång vi ses. Sen går vi hem, Leo äter alltid upp en valnötsbulle redan på vägen. Väl hemma dricker vi kaffe eller varm choklad och äter bröd som fortfarande är så varmt att osten nästan smälter. Idag hade vi extra tur, då fanns det en ostbulle kvar till mamma. En mycket bra rutin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar