Välkomna alla nya och gamla läsare!
Eftersom Leo nu fått ett syskon så har rubriken "Leo och hans pappa" blivit ofullständig. Båda föräldrarna vill i fortsättningen gärna dela på författandet så vi har nu publicerat vårt sista inlägg på http://www.leospappa.blogspot.com/ och börjar om på ny kula här.
Första inlägget handlar om hur storebror Leo tagit emot sin lillasyster.
Även om Leo är mer utåtagerande mot oss, gissningsvis för att få sin del av uppmärksamheten, så är han mycket kärleksfull mot Emma. När hon gråter eller är orolig går han oftast fram och klappar henne och säger "det är inte farligt Emma, jag kan skydda dig" eller "det är inte farligt Emma, storebror är här". Sådant får föräldrar att bli lite extra varma i magen.
Som den mest trogna läsaren av "leo och hans pappa" ser jag det som en ära att få inleda kommenterandet på denna nya och friska blog. Jag har dagligen klickat på genvägen till leobloggen och besviket konstaterat att inget hänt på länge. Jag hoppa nu på lika vasst, självironiskt och roligt bloggande som tidigare. Då lovar jag att även i fortsättningen leverera sarkastiska, nedlåtande men hjärtliga och varma kommentarer. Sätt nu igång, går ut hårt och öka. Ikonen är redan upplagt i explorern. ps. gratulera Leo till syrran./Johan
SvaraRadera