lördag 3 juli 2010

Vad är det med tanterna?

Varför, varför, varför ska tanter ha så mycket åsikter när det gäller bebisar? Vi har redan åkt på varsin TANT.

Thomas tog med sig Emma på en promenad till centrum. Det var soligt och ca 25 grader varmt.
Eftersom hon var lite trött på att ligga i vagnen tog Thomas upp och bar henne en stund. Då kommer TANTEN.

- Men varför har hon ingen mössa på sig?
-Eh, eftersom det är jättevarmt kanske?

Ingrid tog med sig Emma för att visa upp henne på jobbet. Detta innebar en tur på pendeltåget. Då Emma ibland blir sur av at ligga i vagnen tog Ingrid upp henne mot axeln, just för att hon inte skulle skrika och störa alla medpassagerare. Då kom TANTEN.

- Vad liten hon är!
-Jaa, hon är 5 veckor.
-Hon är alldeles för liten för att åka pendeltåg!
-??????

(Det ultimata svaret hade naturligtvis varit att svara
- Nej, men jag tror damen börjar bli för gammal för att åka pendeltåg.
Fast det kom Ingrid på att man kunde säga först efteråt)

1 kommentar:

  1. Intressant, och igenkännande. Men jag måste försvara tanterna. Det är nämligen så att den dagen man blir tant blir ens uppgift att kommentera hur folks bebisar klär sig och vilka kommunala färdmedel de väljer. Det är inget tanterna väljer, de blir bara såna. Själv råkade jag ut för en kärring (annat namn för tant som lägger sig i) som tyckte att Ludvig satt för högt i vagnen och att jag skulle luta honom tillbaka lite mer. Hon visste att han skulle sova bättre då för det hade hennes egna barn gjort. Nåja, till sist vill jag påpeka att tanten på pendeltåget VAR för gammal för att åka pendeltåg, tanter tenderar att klä sig för mycket när det är varmt och de använder inte deodorant. Därför luktar de ofta kopiöst illa, t ex när de åker pendeltåg. Det är äckligt, men det kom ni väl inte heller på att säga!

    SvaraRadera