fredag 6 augusti 2010

Nyckelpigan Anton


I slutet på juni var vi på Gröna Lund med Leo. Stor succé, han hade (som vanligt) inga hämningar och ville åka allt som han fick. När det var dags att gå hem köpte vi en heliumballong, en nyckelpiga som Leo raskt döpte till Anton. Den kostade sjuttio kronor och var värd varenda öre.


Anton behöll formen i drygt fem veckor! Leo älskade att leka med honom. När vi skulle äta satte vi Emma i babysittern med Anton framför och så var hon helnöjd med att bara sitta och stirra på honom. Efter det att barnen hade somnat kom Kisse framsmygande och gjorde utfall mot snöret.


Och när Anton efter fem veckors lång och trogen tjänst började sloka, så passade föräldrarna på när barnen hade somnat att pressa ut det sista och sjunga med Kalle Anka röster, hysteriskt fnissande.


Väl spenderade pengar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar