Leo vill inte en massa saker. Eller snarare VILL INTE! Klä på sig, klä av sig, borsta tänderna, gå och handla, gå hem från dagis etc etc. Vi vill å andra sidan att han ska göra alla dessa saker. Så det blir strid ibland. Vi försöker med allt ifrån det klämkäcka "Men det är ju jätteroligt att gå ut i 10 minusgrader och handla blöjor" till det mer arga "Nu borstar vi tänderna och så är det inte mer med det".
Ofta försöker dock hans pappa och jag vara lite mer pedagogiska. "Jo, Leo, ibland måste man göra saker, fast man inte vill". Det går sådär, kan jag ju avslöja.
I morse vaknade jag av att Leo puttade på mig. Han tyckte att vi hade sovit färdigt. Alla som känner mig vet att jag aldrig har sovit färdigt. Speciellt inte precis när jag vaknar.
-Mamma, jag tycker att vi ska gå upp nu!
-Neeeej, det vill inte mamma, det är för tidigt...
Då väser en röst precis vid mitt öra..
-Mamma, ibland måste man, fast man inte vill...
Ska fasen sluta försöka uppfostra mina barn.
I tider som dessa kan man väl hota med att "om du inte är snäll och gör som mamma/pappa säger så kommer inte jultomten". Dessutom ett hot som han inte kan vända tillbaka ;-)
SvaraRadera/Z