onsdag 3 november 2010

Bra eller?

Leo och Emma är ju flitiga besökare på barnpassningen på Balance Gym. Eftersom vi tränar på ganska regelbundna tider (läs lör och sön förmiddagar) har Leo även skaffat några bekanta, vars föräldrar tränar samtidigt.

Följande dialog utspelade sig för några veckor sedan när jag kom in för att hämta barnen;

Leos kompis Phillip; "-Min pappa är jättestark!"
Leo; "-Min pappa är jättegammal!"

Nu förstår ju alla att Leo med jättegammal menar oerhört vis och att han bara försvarade sin pappa. Duktig pojke. 38 år är inte gammalt, jag är inte medelålders. Alls.

1 kommentar:

  1. Jag tror han menar gammal som gammal. Uråldrig. Som jag ungefär.
    /J

    SvaraRadera